Vymáhání pojistného plnění
Snad každý, kdo kdy řešil náhradu škody s pojišťovnou, si položil otázku, za co pojišťovně vlastně léta poctivě platí. Máte-li pocit, že pojišťovna vždy plnění o něco zkrátí nebo že pojistné šetření trvá déle, než byste čekali, nejde bohužel o ojedinělou zkušenost.
Velmi často pojišťovny zkouší vyčkat s pojistným plněním až do nejzazšího momentu, kterým bývá obdržení předžalobní výzvy sepsané advokátem nebo dokonce až podání žaloby. Oba případy jsem zažil mnohokrát. Dokud si klientka psala s pojišťovnou o 3 mil. Kč za invaliditu třetího stupně sama, pojišťovna ji dokola opakovala, že na pojistné plnění nemá nárok. Po předžalobní výzvě od nás měla klientka do konce roku všechny peníze na svém účtu. V jiném případě jsme se s pojišťovnou přeli o náklady za právní zastoupení pro jednoho z klientů. Pojišťovna rezolutně svou povinnost plnit odmítala, sporná částka se však na účtu klienta objevila bezprostředně po podání žaloby.
Zejména v případě pojišťoven není nikdy situace tak jednoznačná, jak se ji pojišťovací domy snaží při zamítnutí Vašich nároků prezentovat. Řešíte-li problém s pojistným plněním, napište či zavolejte. Existuje-li cesta k výplatě pojistného plnění, rád Vás po ní provedu.
V této oblasti spolu obvykle řešíme:
- pracovní úrazy,
- náhradu újmy na zdraví,
- náhradu škody na vozidlech a nákladu,
- ušlý zisk,
- náhradu z pojištění majetku,
- náhradu z pojištění občanské či profesní odpovědnosti,
- plnění z úrazového a životního pojištění,
- vymáhání nákladů právního zastoupení.